Dismiss Notice
New Cookie Policy
On May 24, 2018, we published revised versions of our Terms and Rules and Cookie Policy. Your use of AstronomyConnect.com’s services is subject to these revised terms.

A magnificent peak in a fantastic crater.

Discussion in 'Astrophotography and Imaging' started by Avani Soares, May 15, 2018.

A magnificent peak in a fantastic crater.

Started by Avani Soares on May 15, 2018 at 6:03 PM

7 Replies 154 Views 2 Likes

Reply to Thread Post New Thread
  1. Avani Soares

Avani Soares Well-Known Member

Trophy Points:
    43
    Moretus has always been one of my favorite lunar craters, either because of its location near the south pole, or because of its extremely young, well-delineated terraced walls. But what really attracts me to Moretus is his magnificent central peak, which in this particular photo was highlighted in an extremely imposing way.
    When an impact hits the solid surface of a planet or moon, a shock wave spreads from the impact site. The shock wave fractures the rock and digs a large cavity (much larger than the original car). The material is ejected in all directions. The bolt is broken into small pieces and can melt or vaporize. However, sometimes, the impact force is large enough to melt some of the local rock and push some material to the crater edges which then falls back to the center, the rock below the rebate crater jumping up creating a peak central and the edges of these larger craters may fall, creating terraces that are seen sharply in this photo.
    The size and shape of the crater and the amount of material excavated depends on factors such as the velocity and mass of the impact body and the geology of the site. The faster the entry bolt, the larger the crater. Typically, cars reach the Moon at a speed of 10 to 20 kilometers per second. Such a high velocity impact produces a crater that is approximately 10 to 20 times larger in diameter than the object of impact. The bigger the mass of Bolida, the bigger the crater.
    Craters are more often circular but elongated craters can be produced by an impact that hits the surface at a very low angle of less than 20 degrees.
    Finally, each crater tells a unique story and reveals a little more of the secrets of the body that contains it.
    And Curtius Rhymes and that dramatic setting of the Sun rising in Clavius?
    Well ... are just another toast in a photo that is already fascinating!
    Text: Avani Soares

Attached Files:

• 2d.jpg
      2d.jpg
      File size:
      116.2 KB
      Views:
      5
    Gabby76 and Dave In Vermont like this.
  2. Dark Site

Dark Site Member

Trophy Points:
    3
    Great image and info! Thanks for sharing!

Avani Soares likes this.
  3. Dave In Vermont

Dave In Vermont Well-Known Member

Trophy Points:
    113
    Detalhes incrivelmente nítidos sobre isso, Avani. Parece que você pode se cortar se deslizar o dedo sobre ele! É outro que eu adoraria ver explodido e usado como uma tapeçaria.

Como vai a coisa no Stargazers Lounge? Você sabia que eu fui banido de lá? Foi porque eu disse "Olá Avani! Eu amo o seu trabalho!" em português? Bem, eu faço!

É por isso que eu amo aqui em A-C. Podemos ser honestos e amigáveis uns com os outros - em qualquer idioma!

trans -

Удивительно четкие подробности об этом, Авани. Похоже, вы можете порезать себя, если вы надавите на него пальцем! Это еще один, который мне хотелось бы увидеть взорванным и использовать как гобелен.

Как обстоит дело в Lounge Stargazers? Знаете ли вы, что меня отпустили? Это потому, что я сказал «Привет, Авани! Я люблю твою работу!» на Португальский? Ну, да!

Вот почему я люблю его здесь, в A-C. Мы можем быть честными и дружелюбными друг к другу - на любом языке!

:eek: :D

Avani Soares likes this.
  4. Gabby76

Gabby76 Well-Known Member

Trophy Points:
    43
    Very nice image!
    The lunar surface is a fascinating place, I never tire of viewing it.

Avani Soares likes this.
  5. Orion25

Orion25 Well-Known Member

Trophy Points:
    93
    Bela paisagem de cratera, Avani. Tycho e Clavius geralmente recebe toda a atenção para o sul. Moretus é uma maravilha subestimada. Essa imagem me faz sentir como se estivesse andando na lua!

Avani Soares likes this.
  6. Avani Soares

Trophy Points:
    43
    Não acredito numa coisa dessas amigo Dave!!!!
    Eu mesmo já respondi algumas vezes em português e apenas recebi uma advertência.
    Entendo que o grupo seja Inglês e esse idioma seja o preferido mas isso não é motivo para duas paessoas se expressarem no idioma que quiser desde que estejam de acordo.
    Sinto muito pela minha parcela de culpa, eu estranhei nunca mais lhe ver por lá.
    Vou lhe confessar uma coisa, eu só entrei aqui devido ao seu convite, gosto do grupo, mas se vc não tivesse me recomendado ele provavelmente eu não estaria aqui.
    Um grande abraço do amigo brasileiro!

Dave In Vermont likes this.
  7. Dave In Vermont

Dave In Vermont Well-Known Member

Trophy Points:
    113
    Entenda, Avani - não me preocupo com o que esses idiotas fizeram. Estou apenas sentando e observando o SGL afundar no mar. Eles estão jogando fora seus principais membros, porque eles são mais populares do que qualquer um dos moderadores. É puro ego e poder da parte deles. E todo mundo sabe disso. Minha saudação em português foi apenas uma desculpa. Ir igualmente bem poderia ter sido a cor dos meus olhos! :p

trans:

बुझ्न, अानी - म उन बेवकूफों को बारे मा कुनै चिंता नहीं गर्छन। म भर्खरै बस्दैछु र एसजीएल समुद्रमा सिंक हेर्दैछु। तिनीहरू आफ्नो शीर्ष-सदस्यहरू फेंकिरहेका छन् किनकी तिनीहरू मध्यस्थ भन्दा बढी लोकप्रिय छन्। यो शुद्ध अहंकार र तिनीहरूको भागमा शक्ति हो। र सबैलाई थाहा छ। मेरा अभिवादन तपाई पोर्चुगलमा बस बहाना हुनुहुन्थ्यो। इरे पनि मेरो आँखाको रङ्ग हुन सक्छ!

8. Avani Soares

Trophy Points:
    43
    Uma pena esse tipo de coisa amigo Dave!
    SGL já foi um excelente grupo de astronomia.
    Eu participo também do CN mas não me sinto a vontade lá. Não sei bem explicar por que mas me parece que os "Monstros Sagrados" da astrofotografia não se envolvem com aqueles que não são do seu nível, além do mais notei o que parece ser um certo desdén com a fotografia lunar.
    Enfim, faço minha parte divulgando a astrofotografia lunar e planetária no maior número de locais possíveis para incentivar essa arte, se gostam ou não é totalmente irrelevante para mim.
    Abraço!

Such a shame that kind of thing, Dave!
    SGL was once an excellent astronomy group.
    I also participate in the CN but I do not feel comfortable there. I do not know how to explain why but it seems to me that the "Holy Monsters" of astrophotography do not get involved with those who are not of their level, besides I noticed what seems to be a certain disdain with the lunar photography.
    Anyway, I do my part by spreading lunar and planetary astrophotography in as many places as possible to encourage this art, whether or not they like it totally irrelevant to me.
    Hug!

Dave In Vermont likes this.

Share This Page